Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

Foci, de kicsit másként...

„Ha nem tudod levenni a pattanó labdát, dobjál rá kabátot!"

2017. június 26. - Viharmadár, Vihar

Írhattam volna valami frappánsabb címet is (pl. ...a tékozló fiú visszatér...),de nem szerettem volna. A sok-sok "jó pofaság" mellett elveszne a lényeg: a játék minősége és a közösség ereje...

Az első hazai Guild Ball liga közepén már éreztem, hogy nem igazán fekszik nekem a Mérnökök céhe. Azt is tudtam, hogy lényegesen többet kellene gyakorolnom és foglalkoznom a játékkal, mint szeretnék. Így kapóra jött az óra bevezetése - és pár nem kedvelt játékos kapcsán - hátat fordítani az egésznek. Csonti csak így fogalmazta meg : Rage quit...igaza volt... ;)

Közben vettem csapatokat (és el is adtam), belekezdtem az Infinity-be. Azért szemmel tartottam a hazai GB életet mindig. Eleinte még mérhetetlen önbizalmamnak és önfejűségemnek köszönhetően sikerült elhitetnem magammal - és sajnos másoknak is ezt kommunikáltam-, hogy ez volt a jó döntés. Tévedtem. A közösség megmutatta, hogy minden félremagyarázás ellenére fontos része a játéknak az óra. Több résztvevős versenyeket produkáltak zsinórban, mint a több éve játszott Blood Bowl-osok (pedig itt is új doboz/kiadás látott napvilágot 2016 karácsonyára). A szervezők kijárták a hivatalos szponzor támogatást is. Meccsriportokkal, videós oktatással, cikkekkel halmozzák el az érdeklődőket. Golden age van!

Amikor meghirdették a tegnapi versenyt meg se lepődtem, hogy hat nap alatt - emlékeim szerint - elfogyott a 16 hely. Csak azt tudtam, hogy szeretnék én is részese lenni ennek a csoportnak ismét. Óriási szerencsémre - és mások önzetlen segítségének hála - részt vehettem a megmérettetésen.Jövök eggyel Barbara... ;)

Felkészülni igen gyengén sikerült. Voltak tervek, elképzelések a csapattal,de játszani egyet sem sikerült. A környék riasztóinak szerencsétlen közbenjárásának köszönhetően, teljesen kialvatlanul indultam. Sikerült késve megérkeznem - a hétvégi villamospálya felújításnak köszönhetően - egy 50 perces, szaunázással tarkított buszos városnézésnek köszönhetően... :(

A jelenlegi szabályok szerint 10 fős csapatot lehet delegálni a versenyre. Nálam ez így nézett ki: Tapper, Ester, Scum, Spigot, Stoker, Hooper, Friday, Pint Pot, Mash és Harry.

Első ellenfelem Walter (Union). Ezt hamarosan ti is végig röhöghetitek - ha szeretnétek - sikerült megnyernünk a kamerás asztalt. Tamás az egyik legjobb Szakszervezeti manager/játékos. Nem voltak illúzióim. Ezen a meccsen csapata így állt össze: VetRage, Benediction,Gutter, Minx, Mist és Coin. Nekem sikerült kiszenvednem a következő összeállítást: Tapper, Scum, Spigot, Hooper, Friday és Mash. Ellenfelem fogadott és megkezdődött az első Brewer's mérkőzésem. Hibát-hibára halmoztam: több influence került néhány játékosra,mint szükséges volt, így hiányzott a többiről, MZ 2" -es figuráimat is betoltam feleslegesen, aktivációs sorrendben is hibáztam...így hirtelen ennyi jut eszembe. ( A videó visszanézésekor nyilván fel fogok még fedezni jó pár ostobaságot) "Sajnos" ellenfelem nem volt ennyire rutintalan és már az első körben kitette Spigot-ot. A kockák sem segítettek, a játék folyamán öt alkalommal passzoltam és ebből csak egy volt sikeres...de nem ezen múlt a végeredmény. Walter végig nagyon segítőkész volt és több alkalommal is felhívta a figyelmem - már előtte ismertetett - játékosai bizonyos képességeire, amelyek kihatással lehetnek a döntéseimre. A csapatom MVP-je Friday Nagyon jó hangulatú tanuló játék volt. 12 - 4-es megérdemelt Union győzelemmel. Nem figyeltem a Plot kártya pontos szövegére, rosszul helyezkedtem, teljesen feleslegesen harcoltam Benediction-al.

A szüneti bandázás során rengeteg hasznos tanácsot és infót kaptam a játék aktuális "kombóiról" és sikerült pacsizni a rég nem látott ismerősökkel. A GépHáz klimatizált felsőrészében ideális körülmények között vártuk a második kör sorsolását. ( ...és az Emerald hozott nagyon finom sütit is :D )

 

Második kör: Csiga (Fish). Laci a legeredményesebb Halász edző, nem volt szerencsém a sorsolással. A következő sort hozta ellenfelem: Shark, Salt, Siren, Angel, Greyscales és Hag. Az én csapatom: Tapper, Scum Spigot, Friday,Mash és Pint Pot. ismét ellenfelem fogad így én választok térfelet. Elemezve a terepet - és legyőzve a szokásos lustaságot/beidegződést - helyet cserélünk. Kirúgok és indul is a küzdelem. Mondjuk ez erős túlzás. Sima 0-4 és Legendary Play után csak az ment meg rövid időre, hogy Csontival pont erről a szituról beszélgettünk a pihi alatt. Sikerül annyi Momentumot "farmolnom" , hogy kezdeni tudjam a következő kört és még a labda is nálam maradt. 4 - 4 - re szépítek, de percekkel később már csiga be is vágja a következőt. Idővel meglepően jól állunk - ez nagyon nem ment régen - és egész jól alakulnak a dolgok. Majd  megvillan az ellenfél tudása és csak Fortuna kegye ment meg az azonnali vereségtől ( 4 kockával nem "talált" Shark kapura lövése). Természetesen azonnal megbüntetjük az ellenfél kapitányát és pihenni küldjük kicsit. 8 - 6 . Egy időre ismét fellélegezhetünk és kicsit verekedhetünk a kékekkel. Ezt nem annyira bírják/kedvelik és mivel a kockák is jól forognak nálam kezd átrendeződni a játék. Spigot sikeresen leszakad Siren-ről - elkerüli a Hag- ot - pont eléri a labdás fókát. Sikerül kiszenvedni két sikert és boldogan jelentem be, hogy: Ball's Gone! Majd vakarom a fejem, hogy nincs momentumom a lövésre...mit csinálja?! Előttem a kártya épp csak ki nem szúrja a szemem a megoldás... végre sikerül fókuszba hozni a dolgokat. Playbook első sora Tackle és Momentum. Csiga úriemberhez méltóan nem emel kifogást amikor megkérdezem, hogy inkább választhatom-e ezt a megoldást. Spigot rácsavarja és...8 - 10! Gyorsan tovább is futtatom a Plot kártyából, mert nem szeretném, hogy Csiga a jobb oldalra rúgjon. Balra megy a labda és gyors csiki-csuki után,a Hag is megvillantja magát. Siren simán besétál távolságba és "megkéri" Scum-ot, hogy passzoljon az időközben felfejlődött Greayscals-nek. Okos macska ez, hibás a pakk leadása. Kimegy a labda és a pálya közepén - a legnagyobb buliban - folytatódik a játék. Próbálkozom amivel csak tudok, de nem tudom megakadályozni, hogy Angel bevágja a győztes gólt. 12-10-re nyertek, nagyon jó játékkal a pecások. A csapatom MVP-je: Tapper. Nagyon izgalmas meccs volt - szerencse is kellet hozzá -  sokat tanultam és lényegesen jobban kezeltem a csapatomat, mint az első mérkőzésen. Sok hibát vétettem: benéztem több alkalommal is az UM-et, rosszul helyezkedtem és a csapat összeállítás is lehetett volna jobb (erről később).

Kis pihenő ismét, sorsolás és megyünk is tovább...

 

Harmadik ellenfelem: András (Brewers). Tükörmeccs...ez érdekes lesz-gondoltam. Egyszerre felfedtük a kapitányokat és meglepetésemre ellenfelem Esters-t hozta (később elárulta, hogy nem szeretett volna ugyan olyan csapatot hozni). Én is betettem a 10-es listámba a női kapitányt,de papíron nem találtam elég meggyőzőnek...majd most meglátjuk, hogy jól okoskodtam-e?! András csapata: Esters, Quaff, Spigot, Friday, Stoker és Pint Pot. Nálam a következő összeállítás lépett pályára: Tapper, Scum, Friday, Spigot, Pint Pot és Harry the Hat Hallahan. A Union figurát még nem volt időm kellően kielemezni,de én is szerettem volna valami mást kipróbálni. Én fogadtam a labdát és próbáltam mindenre felkészülni....Esters rúgott ki és indult az óra. A labdát gyorsan visszapasszoltam hátra. András helyezkedését és jól elhelyezett molotov-al jutalmaztam és próbáltam felfejlődni. Az ellenfél kapitánya nem sokat teketóriázott, gyorsan lerohanta a Szakszervezeti besegítőmet és  - az átlag alatti dobások ellenére - már nem volt olyan őszinte Harry mosolya. Iszonyat mennyiségű momentumot szerzett, így csupán egy előnnyel várhattam a dobást. Fortuna kisegített és Tapper gyorsan le is küldte a termetes hölgyet a gyepre. Esters érezte a vesztét és "elénekelte" a Legendary áriát, majd érkezett PintPot és kiküldte az öltözőbe. 0 - 2. Nem tétlenkedtek a másik oldalon se: Harry is a zuhanyzóba látogatott. 2 - 2. Spigott kapott egy mérgezett kést a kutya blokkolta az utat. Ennek a fele se tréfa! Friday elszaladt a labdával, próbált kimaradni a tömegverekedésből. Stoker tűzlabdás mutatványa után teljes volt a káosz a pályán. Eloszlik a füst és Spigot is  fekve marad. 4 - 2. Teljesen elbuktam a baloldalt és kiszámíthatatlan, hogy ki kezdi a következő kőrt. Fortuna felkacag és ismét én osztok elsőnek influence-ket. Lecsapok valakit és próbálok elegendő momentumot szerezni a folytatáshoz (kondíciókat levenni, gyógyítani, Heroic  Play-eket aktiválni...stb.) András itt - szerintem - hibázik és felkocog a kapitányával. PintPot azonnal megragadja a lehetőséget és kifilézi a hamis másolatot ( 4 - 4 ) és 1 életben hagyja a viking tűznyelőt. Itt figyelmetlen voltam, mert csak egyszer számoltam a Commanding Aura bónusz sebzést, pedig körbefordult a playbook. :( A további eseményeket nem tudom rekonstruálni pontosan. 12 - 8 lett a vége, így sikerült egy győzelmet is összehozni. MVP egyértelműen PintPot volt.Nagyon élvezetes,szoros mérkőzés kerekedett a mirror match-ből. Sikerült kijátszanom a mérkőzésen, így nyertem egy ingyen beugrót a következő versenyre. :D

Nagyon sokat tanultam ebből a három mérkőzésből. Teljesült az elvárt minimum: nem kaptam ki 12-0-ra (ez csalóka, mert Csiga ellen csak a kocka segített ki). Belefértem minden meccsen az időkeretbe - azért van hova fejlődni. Nagyon sokat szükséges gyakorolnom, ha szeretnék méltó ellenfele lenni a jelenlegi hazai elitnek. Talán 2018-ra... ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr912619355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása