Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

AoMf 4 ...egy sereg születése

2019. január 16. - Viharmadár, Vihar

Ez a bejegyzés az Age of Sigmar jétékrendszerhez, azon belül a legnépszerűbb hazai versenysorozat az Age of Murderfuck seregem kálváriájáról fog szólni.

850px-age_of_sigmar_title_2.png

 

Első rész: Kezdeti nehézségek...

Miután résztvettem az AoMf2-n -egész jól éreztem magam- elhatároztam, hogy egy másik sereggel megyek a 3-ra. Sikerült is kiválasztani a Skaven Pestilence-t. Pár teszt csata megmutatta a sereg hiányosságait és erősségét is. Sajnos a versenyre nem tudtam elmenni. Pár gondolat: a verseny kinőtte magát és a korábbi helyszínen (GépHáz) már nem lehetett megtartani, olyan sokan jelentkeztek. A szervezők értékeltés a korábbi verseny után kapott visszajelzéseket,kritikákat és ennek megfelelően írták meg a küldetéseket. A rengeteg munka meghozta gyümölcsét: 33 versenyző mérte össze tudását/szerencséjét.

Amikor mgnéztem az AoMf4 küldetéseit azonnal láttam, hogy a korábbi - nekem tetsző - változások folytatódtak a seregösszeállítás korlátozásainál és a küldetéseknél is. Elhatároztam, hogy elmegyek a versenyre. Mivel ez a rendezvény már két napos így sajnos választanom kellett, hogy melyik napra megyek. A szombatra esett a választásom: 3 csata lesz, akik szombaton isznak, azok jelentős része vasárnap már inkább elviselhetetlen,mint szórakoztató. ;)

Így a seregalkotást 1250 és 1750 pontra kellett kihegyeznem, ahol a kissebbik pontszámra építhető fel a nagyobb(minden unit-nak változatlan létszámmal szerepelni szükséges az 1750 pontos listában). Elolvasva a küldetések, az teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy erre a versenyre nem érdemes elmenni a Pestilence seregemmel. A logikus választás az Order Serpentis lett volna (amivel az MF2-n indultam) de úgy gondoltam, hogy 1250 pontos seregbe betenni egy sárkányon lovagló Dreadlord-ot  (320 pont) nem feltétlenül barátságos. Mert attól függetlenül, hogy ez egy verseny. A szervezők kifejezetten igyekeznek ügyelni arra, hogy a sereglisták korrektek és ne "táposak" legyenek. Tovább kerestem a megfelelő csapatot... Nagyjából ez idő tájt lettek ismertek a GW "karácsonyi" Battlefoce dobozai és bizony a Slaves to Darkness rendkívűl csábítóra sikeredett. Manticore hőssel, Warshrine...régi tételek a beszerzési listámon.Így elkezdtem ebbe az irányba folytatni a keresgélést.

slaves-to-darkness-age-of-sigmar.jpg

Régebben már nézegettem az Everchosen listákat.de mindig elriasztott a beszerzendő figurák ára (Archaon,Varanguard). Most,hogy tudatosabban,figyelmesebben  - és lényegesen több játéktapasztalattal a hátam mögött - lapozgattam, megakadt a szemem a négy Káosz Istennek dedikált mortal battalionok-on:

Bloodmarked Warband

A MORTAL KHORNE HERO and 8 MORTAL KHORNE units.

Plaguetouched Warband

A MORTAL NURGLE HERO and 7 MORTAL NURGLE units.

Fatesworn Warband

A MORTAL TZEENTCH HERO and 9 MORTAL TZEENTCH units.

Pleasurebound Warband

A MORTAL SLAANESH HERO and 6 MORTAL SLAANESH units.
thw4lqq6yv.jpg

Mint látható az összes formáció a "Régi Világból" ismert szent számokra épít. Ez nekem - régi motorosnak - nagyon szimpatikus. Khorne-t és Nurgle-t alapból elvetettem. Egyrészt mindkettő rendelkezi már saját Battletome-al, másrészt ezek redkívűl népszerű seregek (sok van minden versenyen). Maradt a Változás Ura és a Herceg a ringben. A Slaanesh nem biztosít túl sok bónuszt (legalább is szerintem) így maradt a Fatesworn Warband.

Felmerülhet a kérdés, hogy minek is szenvedni a Battalion megkötéseivel,ha az nem feltétlenül kompetitív?! Teljesen jogos. Ám az AoS rendszerében - nagyon okosan - úgy oldották meg artifact-ek kérdését, hogy van egy a seregnek alapból és minden Battalion biztosít még egyet (illetve egy command pont-ot is a játék kezdetén). Ezek a tárgyak nagyon erősek tudnak lenni és/vagy olyan kombinációkat,előnyöket biztosíthatnak, melyre komplett stratégiák építhetők. Természetesen ezt nem adják ingyen. Azonkívül, hogy a Warband előírt egységeit megvásárolod pontból, magának a formációnak is van díj. Esetünkben ez 160 pont, ami nem elhanyagolható tényezős egy 1250 pontos seregnél. Megéri-e? Azt gondolom igen. A következő képességeket biztosítja: minden egység amelynek a létszáma a 9 többszöröse (ez Tzeentch Szent Száma) a játék kezdetén, bármikor sebződik (mortal wound is!) jogusult egy dobásra. Amennyiben az eredmény 6-os, semmisnek tekinthető a seb. Ez önmagában inkább viccesesnek tűnik. Bár az 1/6-od esély nem kevés, ha jobban belegondolunk. Továbbá - és engem ez ragadott meg igazán - minden fegyver sebzése Rend -1-et kap. (Eggyel csökkenti a védelmét/páncélzatát az ellenfélnek) Ezeken felül a hőseink varázsolhatnak Arcane Bolt-ot, mintha varázslók lennének. Amennyiben alapól varázslók (mindegyik ismeri ezt a spell-t), akkor kétszer tudják végrehajtani a hős fázisban! Na ez már fincsi!

warhammer_ageof_sigmar_artwork_all_gates_stormcast_vs_tzeentch.png

Lévén a a hősön kívül további kilenc (!) egység szükséges a seregbe (1090 pont) a legolcsóbbakat kezdtem keresni,amelyek Mortal-ok és rendelkeznek vagy kaphatnak Tzeentch jelet. Az alábbi egységek voltak otthon:

Számolatlanul hősök,bajnokok, varázslók ... Chaos Warriors, Marauders, Marauder Horsemen, Chaos Knights, Chaos Chariots, Chosen, Gorebeast Chariots, Chaos Spawn...megrendelve Warshrine, Manticore..stb.

everchosen9.jpeg

Azt tudtam, hogy varázslót szeretnék - szükséges is - lehetőleg többet. A logikus és fluff-os választásnak Gaunt Summoner of Tzeentch tűnt. A probléma, hogy nem rendelkezem ezzel - az egyébként nagyon hangulatos - figurával. Így keresgéltem tovább,míg megtaláltam a Magister névre keresztelt varázstudót. Olcsó, hatékony...tökéletes. További egységek: Warshrine, Marauder osztag, szekerek, szekerek...és még több szekér. A végére egy Spawn. :) Pontosan 1250 pont, 107 wounds ... jónak tűnik.Annyi a bökkenő, hogy nincs meg a kötelező három Battleline... :D.Lehet agyalni tovább...

Hamarosan folytatom...  

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr5114563400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása