Ott hagytam abba az előző bejegyzést, hogy a kitalált sereglista nem volt szabályos. : ( Ennél is nagyobb gond volt, hogy az Everchosen listák - ahogy maga a kiadvány is - réginek számítanak. Nincsenek megfelelően optimalizálva az új 2.0-ás szabályrendszer változásaihoz. Ezért nem is teljesen egyértelmű,hogy mi a szabályos és mi nem ( a legutolsó FAQ próbált irányelvet megfogalmazni,de nem tisztázott fontos kérdéseket). Órákon keresztül kutattam - nem csak én - az AoS fórumokat, elemzéseket de nincs egyértelmű válasz sehol,nem találtam. Teltek a napok és egyre nagyobb lett a fejemben is a káosz. Így a versenysorozat szervező guru-jához (és egyik éltrehívójához) fordultam segítségért. Tudnotok kell, hogy bár szinte minden hónapban "kihúzom a gyufát" a FB csoportban, rendszeresen megvitatjuk a kérdéseket,problémákat. Igen nagyra becsülöm a munkáját,amit a hazai Age of Sigmar közösségért tesz. Nyilván nem egyedül csinálja,de szinte minden vonalon fellelhető a munkássága. Meg is érdemli, hogy leírjam a nevét : Herce Zoltán.
Vissza a sereglista alkotáshoz. December 22-én (!) éjjel még arról chat-eltünk Zolival, hogy mi legyen a sereggel. Akik nem annyira járatosak az AoS Battalion, szövetségi és egyéb seregalkotást szabályzó labirintusába,röviden: nincs elég Mortal egység az Everchosen könyvben, amennyiben Slaves to Darkness és/vagy esetünkben Disciples of Tzeentch,esetleg Warriors of Chaos, akkor még tovább bonyolódik a helyzet. Erre nem tud senki - nemzetközi fórumokon sem - egyértelmű választ/válaszokat adni. Végül engedélyt kaptam, hogy a következő listával nevezhessek/induljak a versenyen:
Leaders:
Magister (140) - Chaos Talisman
Darkoath Warqueen - General (80) Cunning Deceiver, Ghyrstrike
Units:
20 x Chaos Marauders (Axes & Shields) MoT (120) - 18 kerül az asztalra Battalion bónusz miatt
20 x Chaos Marauders (Axes & Shields) MoT (120) - 18 kerül az asztalra Battalion bónusz miatt
5 x Chaos Warriors (Hand Weapons & Shields) MoT
2 x Chaos Chariots MoT (2 x 80)
2 x Chaos Gorebeast Chariots MoT (2 x 100)
1 x Chaos Warshrine MoT (160)
Battalion:
Fatesworn Warband (160)
Endless Spell:
Malevolent Maelstrom (20) gondolkodtam még a Quicksilver Swords-ön is
Ez 102 sebpont, viszonylag mozgékony sereg és sok unit (ez a küldetések pont írása miatt volt szempont). Mindenki 1-es Rend-el dolgozik és Warshrine is tud bónuszokat osztani. A Warqueen 12"-es Command képessége minden Slaves to Darkness osztagnak lehetővé teszi a rohamok újradobását. Ez egy "alpha strike" seregnél negyon hasznos, főleg a Gorebeast-ek 8+os roham bónusza miatt is. A szekerek nem dobnak battleshock tesztet, nem romlanak a statisztikáik ha sebződnek és a viszonylag nagy talp - ami természetesen hátrány is - tökéletesen alkalmas, hogy elzárja az ellenfeleket az objektíváktól. Elégedett voltam a sereggel. Papíron működőnek tűnt. De mint tudjuk a pudig próbája az evés. Így egy nappal a hivatalos nevezési határidő lejárta előtt a sereg átesett a tűzkeresztségen. Régi barátom, Dobák Zoli volt az ellenfelem. Egy kifejezetten hangulatos és hatékony Khorne listát hozott. Az új Wrath and Rapture dobozban megjelent Karanak-os Battalion-t hozta kiegészítve minden jóval. A második küldetést játszottuk - a nem túl barátságos éneklő ent-ek fiúzenekart alkotnak, hogy a Ghyran-i slágerlistára kerülhessen a legújabb kislemezük. Mivel ezt a csatát már mindketten kielemeztük a FB csoportban egy-egy battle riport formájában. Dióhéjban: mindössze a sikertelen Khorne rohamoknak köszönhetően sikerült egy kis győzelmet begyűjtenem. Kiderültek a lista hiányosságai és pár ötlet is felmerült bennem. A Warshrine - sajnos - nem volt annyira eredményes,mint gondoltam. Lassú a sereghez és nem evidens, hogy meg tudom dobni a 3+t. A felszabaduló 160 pontból szükséges egy unit-ra költeni és okosan felhasználni a maradékot. 24 óra alatt a következő módosításokat sikerült kipréselnem a szürkeálományommal: hozok még egy Gorebeast szekeret, a generális lecseréli az artifact-jét egy Crown of Conquest-re és még egy endless spell is belefért az Emerald Lifeswarm.
Indoklás: azt már a korábbi Murder-en megtanultam, hogy a Realm specifikus varázslatok nagyon dúrva extrákat kapnak a saját területen vívott csatákba. D6 sebpont gyógyítása nagyon jól jön a szekereknek (is) ráadásul feltámaszthatok (visszahozhatok) levett egységeket is. A Warshrine búcsúztatásával a legtöbb sebpontos egységet a 18 fős marauder osztagok képviselik a seregben. Ezálltal az elsődleges szerepük a "bekötés" és az objektívák elzárása lesz. Ebben a szerepkörben elkerülhetetlen, hogy veszteségeket szenvedjenek el. A moral-juk igen alacsony ezért fogja támogani őket - amennyiben az asztalon kialukult helyzet ezt lehetővé teszi - a Darkoath a koronájával.
Természetesen ezzel nem ért véget a sereg összeállítása. Szombaton lesz egy 1750 pontos csata is. Az alábbi kiegészítéseket kapja a sereg:
Daemon Prince (160) Axe (nincs igazán semmi a seregbe ami elbírna magas páncélzattal és/vagy sok sebponntal)
Arch Warlock (140) - szövetséges (egy nagyon kedves varázsló szerűség)
20 x Gutter Runners (200) - szövetséges (a tartalékos gyilkos nindzsa szakosztály)
Ghyran varézslatok:
Mirrorpool és Realmblood (teleport és gyógyítás D3 a karaktereknek)
Sajnos az 1750 pontos seggel nem sikerült játszanom egyetlen csatát sem. Szombaton, éles helyzetben fog vizsgázni a lista. Ellenben az 1250 pontos csapatot sikerült még asztalra tenni - a végleges verziót - a héten Herce Zoli Idoneth serege ellen és Simai Zoli Slaves-e ellen is. Mind a két csata fontos tapasztalatokkal gazdagított. Ismertek az ellenfeleim seregei/listái is. Teljesen biztos vagyok benne, hogy izgalmas csaták várnak holnap...