Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

Ismét változások...én változtatok...

2019. január 15. - Viharmadár, Vihar

Rengeteg félbahagyott bejegyzést (elkezdett cikket) találtam itt a blog-on is. Úgy tűnik, hogy - egyhén szólva - nem vagyok valami tudatos/következetes...

 

Ezért igyekszem változtatni jó pár, eddigi - szerintem rossz - szokásomon. Csupán néhány ezek közül: 

  • túl sok projekt (csak a festő asztalomon 9 (!) különböző rendszer/csapat/sereg van pillanatnyilag)
  • rendszerezés teljes hiánya (versenyek, festés, klub játék...stb)
  • elaprózott figyelem (sok rendszer, sok játék, mindenre nincs idő)
  • elfelejtett alapok ( amikor sokmindennel játszol,nem játszol igazán semmivel)

...és még rengeteg egyéb figyelmeztető jel, hogy nem a legjobb irányba haladok a hobbiban. Szinte minden arra vezethető vissza, hogy több rendszert játszanék ,mint amennyi időm van. Vannak barátaim akik képesek évekig ugyan azzal játszani és legtöbb esetben sikeresek maradni. Sajnos (?!) én nem ilyen vagyok. Minden érdekel(ne),rendkívül izgalmas egy új rendszert megismerni és kipróbálni az egyedi újításait. Mivel nem ebből élek és nincs ilyen boltom (se) így lehetetlen/értelmetlen folytatni...

Itt az ideje prioritást felállítani és lemondani - fájó szívvel - rendszerekről és játékokról.

Játékok,amelyekkel játszottam az elmúlt egy évben legalább 5 alkalommal:

Warhammer 40K, Age of Sigmar, Infinity, Blood Bowl, Guild Ball, Dreadball, Sangin Skirmish, Shadespire, Deadzone, Firefight...tudnám még folytatni... ;)

Sci-fi játékok:

40K: Rengeteg pozitív változást hozott az elmúlt időszak. Jó lett az Errata, volt ETC csapatunk, sok a verseny és esemény és folyamatos a fejlesztés/megjelenés. Egyetlen problémám van: nem tetszik az irány,ami felé tart a játék. Így szinte biztos, hogy le fogom építeni a - több évtizedes munkám eredményét- gyűjteményem. :(

Infinity: Talán a legegyedibb rendszerű skirmish játék a témában. Kellően kompetitív - ha valaki szeretné úgy játszani - folyamatos a megjelenés és fejlesztés. Itt is leépítésekre kényszerülök - nincs szükségem 4 seregre - megy az ALEPH és a Mercenary is. Tohha és CA maradnak és igyekszem kifesteni is végre...

Firefight: Nálam simán a 40K helyére lépett ez a viszonylag egyszerű,de élvezetes rendszer. Mantic-os figurák, pörgős és kellően taktikus. Sörmeccsre való. Egyelőre kevésbé elterjedt itthon... (A Deadzone is ennek a kissebb "társasa", de inkább móka játék. Amennyiben sci-fi skirmish, akkor az Infinity - nálam verhetetlen)

"Sport" játékok:

Blood Bowl: Igazi veterán - talán ehhez köthető leginkább a személyem a hazai játékosok részéről. Sajnos nem tudott kellően megújúlni és eljárt felette az idő. :( Ennek ellenére örök szerelem marad. Ligára már nem neveztem, de versenyekre és egyéb eseményekre szívesen elmegyek. Rengeteg az új megjelenés.Sajnos nagyrésze csak "remake".meglátjuk meddig tart ki a GW részvényeseknél...

Dreadball: Nagyon egyszerű és gyors játék a Mantic-tól. Sok csapat van benne,de nagyon eltérő a kezelhetőségük/sikerességük is. Inkább "filler" játék. Volt, hogy 5 perc alatt eldőlt egy meccs és olyan is, amikor csak a 16-ik kör utolsó akciójától...Inkább jópofa,mint taktikus.

Guil Ball: Warmachine kicsiben: 6 játékos, nincsenek pontszámok - minden figura egy darabnak számít- nem fix felosztású a pálya. Igazi agymunka egy-egy meccs. Csak időre érdemes játszani (ez része is a játéknak). Dinamikus Balance-van és iszonyatosan jó hazai  -  és nemzetközi - közössége. A legkompetítivebb skirmish az én listámon. Itt is leépítések várhatóak, különösen a hamarosan megjenő S4 után.

Egyéb játékok:

Age of Sigmar 2: A régi Warhammer Fantasy már soha nem fog "feléledni",de talán a hamvain éledő főnix méltó lesz elődjéhez. Legalábbis ebbe az irányba halad a AoS. Vannak még javítandó hibái és seregek amelyekkel nem lehet felvenni a versenyt  -a legújabb Battletome-os csapatok -de kifejezetten alkalmas taktikus - és élvezetes - fantasy csaták lejátszására. Remélhetőleg további pozitív változások jönnek...

Shadespire: Fantasy táblás társas. Jó ötlet, de sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle. Jelenleg indul a "második hullán" : varázslatok megjelenése, újabb nyolc csapat...stb. Ami gondom:  az nyer aki több kritikust tud dobni. Ez nem egy okos játék hangsúlyosabb a kockapóker mint a pakli összeállítása és a jó taktika...

Sangin Skirmish: Szerintem rendkívül nehéz téma a modern hadviselést terpasztalra átdolgozni. Úgy tűnik sikerült. Egy nagyon komplex és gyors rendszer jellemzi és minden egyes figura saját értékekkel van jelen az asztalon. Aktuális hadszintereken játszható küldetésekkel és fegyverzettel.

Egy szónak is száz a vége: több a játék és sereg,mint amennyire időm van. Ezért szelektálnom szükséges a következő 6 hónapra ezek maradnak "elöl": Age of Sigmar: Skaven (mert van még további 5 seregem), Infinity: Tohaa, Guild Ball: Union/Order. Meglátjuk mire jutok...

Ezt a bejegyzést 2018.09.12-én írtam és azóta nem élesítettem (képeket szerettem volna csatolni, átolvasni, javítgatni).Azóta pár dolgot/játékot/rendszert máeként látok. Itt hagyom ezt a bejegyzést és igyekszem 3-4 havonta írni egyet.Érdekes lesz látni a változásokat... ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr514235947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása