Amikor átlapoztam a könyvet, szinte minden frakcióra volt egy sereg ötletem. Ahogy közeledett a játék napja, folyamatosan szűkítettem a kört. Zotyó - TLK főisten - Hordát hoz ellenfélnek, így ez kiesik most. Az élőholt sereghez rengeteg figurát szükséges lenne áttalpalni, majd egyszer... Végül is a The Masters of the Underearth-re esett a választásom.
Sereg:
Skaven van otthon rogyásig és szinte mindent meg tudok jeleníteni figurával, amit a szabályok megengednek. Az elsődleges szempont az volt, hogy minél több új egységtípust és a mágiát ki tudjam próbálni (8 pontos csatát beszéltünk meg). Így a warlord mellé egy Sorceror , Creatures és Monster kerültek fel a listára. Utóbbi kettőre korlátozás van: csak egy-egy osztag hozható a seregbe. A War Machine nem volt meggyőző papíron, de a Destruction Team tetszett. Ebből akár kettő is hozható a seregbe,de csak valamilyen másik egységből "átváltható". Ebben az esetben nincs túl sok variációs lehetőség: két harcos (Warrior) az "ára". A harcosok felszerelése lehet: lőfegyver (firearms), nehéz fegyver (heavy weapons) és számszeríj (crossbows). Lőni nem feltétlenül érdemes a warrior-okkal, a létszámuk felével támadhatnak távolsági fegyverekkel.Ennek ellenére csak a teljes létszámú egységemet hoztam alabárdokkal (később kifejtem még).
Így állt a lista:
Warlord - gyalog
Sorceror - 1 pont
Creaures - Biped (2 figura) 1 pont
Monster - Behemoth 1 pont
3 x Warriors - 22 figura 3 pont
Destruction Team (2 warrior)
Maradt még elkölthető 2 pont.Elgondolkoztam egy hadnagy (lieutenant) opcióba: ez egy speciálisan csak ebben a seregben elérhető Alkimista. Jópofa szabályai vannak, bombákat tud hajigálni az ellenségre. De ennek megvan az ára is (minden lieutant-nak): 1 db Creature, 2 db Hearthguard, 4 db Warrior vagy 6 db Levy figura konvertálható át; illetve nem termel SAGA kockát. Márpedig ebben a játékban - ha nem manőverezik a figura - a mozgatásnak is ára van: 1 kocka ami egy aktiváció vagy egy Battleboard képesség. Maximum 8 kockát tudsz felhasználni és ahogy fogynak az egységeid, úgy a kockáid/lehetőségeid is apadnak...
Egy "lövős" Levies osztagot választottam (a Battleboard képességek és a mágia miatt). Mivel ez a sereg hozhat elit harcosokat (Hearthguard) hátas opcióval ez lett volna a logikus lépés,de a rendelkezésemre álló - nem kevés GW-s Skaven - figurakészletbe nincs nincsenek ilyenek. Így arra gondoltam, hogy hozok mégy egy osztag harcost (Warriors) és bővítem Creature-őket, valamint tudom kompenzálni a varázsló miatti SAGA kocka kiesést.
Ez lett a végső sereg:
Warlord - gyalog
Sorceror
Creaures - Biped (3 figura)
Monster - Behemoth
Warriors : 8 db heavy weapons , 8 db crossbow, 6 db crossbow, 4 db firearm
Levies: 12 db bow/sling
Destruction Team
Ez így 8 pont és 8 db SAGA kocka.
(Kicsit részletezem azok részére, akik nem játszanak rendszeresen SAGA-t. Minden játékba hozott egységnél meg van határozva, hogy "termel-e" a kör elején SAGA kockát. Ebben a listában a Sorceror és a Destruction Team nem tud. Ezen felül az is meghatározott, hogy mennyi a minimum darabszáma ennek: Hearthguard 1 figura, Warrior 4 figura és Levies 6 db figura. Most jön a matek: 1 seregpontért 12 db jobbágy (Levy) ,8 db harcos (Warrior) vagy 4 db elit (Hearthguard) hozható. Én most Warriors-ra költöttem 4 pontot, ez 8 x 4 = 32 db figura. Kettőt átalakítottam Destruction Team-nek és négyet konvertáltam egy Creature-nek. Maradt 26 db warrior, ezeket osztottam fel a listában látható módon.)
Battleboard:
Ez a legizgalmasabb része a seregnek. Nagyjából itt dől el, hogy milyen stílusú taktikát tudsz alkalmazni a harcmezőn (ha Fortuna segíti a kockajárásod). Mivel a szétosztott kockáidat tudod felhasználni az ellenfeled körében is, nagyon meg kell gondolni egy-egy kocka lehelyezését. Pár egyszerű példa az Underearth csatatábláról:A Tactical Withdrawal képesség lehetővé teszi egy mozgás megtételét fáradtság (fatigue)nélkül, ha az egység korábban az aktivációs körében harcolt, vagy lőtt. Az Experimental Techniques használatával, minden 6-os támadás dobás, két találatnak számít lövéskor. A Cave Dwellers lehetővé teszik, hogy az egyik egységed fedezékbe húzódjon a forduló végéig, még akkor is, ha egyébként erre nem lenne jogosult (pl. Creatures és Monster).
Mágia:
Ez a sereg az Idő (Time) és Fém (Metal) varázslatokból választhat. Minden varázstudó három spell-t választhat összesen az elérhető tizenkettőből (6-6 van minden domain-nek/iskolának). Természetesen Lengendary seregekben vagy unit-oknál lehet ez is eltérő. Mivel ez lesz az első játékom ezért egy "iskolából", a Time-ból választottam mindhárom varázslatomat:
Slowed Time : ez a lövést / a lőfegyveres egységeket segíti
Aging : L távolságra bosszanthatjuk az ellenfél osztagát, fáradtság (fatigue) pontokkal
Rush : saját egységünk mozgását/rohamozását könnyíthetjük
Sacred Ground: Underground Network
Minden sereg rendelkezi egyénre/seregre szabott tereptárggyal. A miénk egy alagút. Ezen fogunk tudni átjuttatni egy egységet minden körben,ha szeretnénk (vagy ha a taktika úgy kívánja).
„Alea iacta est.” Meglátjuk a harcmezőn, hogy mennyit ért a tervezés...