Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

Base készítés (Tutorial)

2009. március 29. - Viharmadár, Vihar

Elsősorba kezdőknek készítettem ezt az írást.De talán a haladók számára is hasznos lehet... :)

Előbb-utóbb minden festő/játékos eljut odáig, hogy már nem elégszik meg a homokkal és/vagy műfűvel leszort base-ekkel. Lát egy-egy versenyen vagy interneten fellelhető képeken valami olyan ötletet,motívumot amitől ihletet kap vagy amit szeretne megvalósítani. Vagy akármint az én esetemben, szeretne a seregének egyedi hangulatot kölcsönözni.  Természetesen úgy, hogy az összhatás is megmaradjon.

Rengeteg cég foglalkozik már egyedi base-ek készítésével. Külön iparággá nőtte ki magát a dolog. Sajnos számomra igen borsosnak tűnt megvásárolni 45-50 ilyen előre elklszített (ám el kell ismerni gyönyörű) talpat. Ezért elgondolkoztam, hogy tudnék én készíteni a figuráim számára hasonlót...

Választásom a GW IMPERIAL CITY (99120199007) dobozára esett. Ebből 10 épületet is össze lehet rakni (Sanctum, Basilica és Manufactorum).Természetesen nekem csak pár elemre volt szükségem.Azokat is feldaraboltam apró darabokra. Egy romos bolygót szerettem volna megjeleníteni a figuráim talpán.

Mivel ezek viszonylag vastag darabok ezért a hátoldalukat érdemes lecsiszolni.Így jobban is tapadnak majd a műanyag talpakhoz. Az esetleges kimaradt részeket érdemes kitömni Modell Filler-el (bármelyik modellboltban kapható 700-1000 Ft körül és nagyon sok talphoz elegendő).Én a műanyag base-ek széleit is le szoktam "kezelni", így sokkal plasztikusabb felszínt kaphatunk majd festés után.

Természetesen érdemes átmenetet képezni a magas rom és a base felszíne között. Én erre green stuff-ot használok. Igen könnyen formálható és olcsó is.Még külföldről rendelve is olcsóbb az itthon beszerezhető kétkomponensű egyéb anyagoknál. Sima lépcsőzetes emelkedést készítek a peremtől a rom szélei felé, szem előtt tartva a végső elképzelést és a figura elhelyezezkedését is.

Következik a bolyó felszínének elkészítése. Három különböző méretű zúzalékot és homokot használok. Pár nagyobbat amik majd a romok betemetett részeit fogják kiadni. Utána már csak PVA ragsztózom és beszóróm a homokos keverékkel.

Alapozás után már jól látszik, hogy hol szükséges javítani a felszínt. Én nem szeretem ha "gombócok" képződnek. ezek a hibák könnyen javíthatók egy szike segítségével. Utána esteleg újra lehet szórni és alapozni.

Nincs más hátra mint a festés. Jobban mondva jobb,ha már az elején van elképzelésünk arról, hogy milyen színekkel szeretnénk dolgozni (már az alapozás színét is nagyban befolyásolja a végső szín kiválasztása). Mivel én egy Plague Marine sereget festek és ott nagyon sok a zöld,barna és szürke (illetve ezek különböző árnyalatai) ezért valami élénkebb színt szerettem volna. Végül a mars rozsdás-vöröses színe melett döntöttem. Ehhez igazítottam az épületetek szürkéskék színét is. Egész kellemes az összahatásuk a figurákkal. természetesen bármely méretben elkészíthetőek a base-ek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr711033699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2009.03.31. 11:15:05

Hasznos és egyszerű. Talán egyszer majd csinálok én is fotókat a saját talpaimról. Egyébként az előre gyártott dioráma talpakat azoknak találták ki, akiknek vagy idejük, vagy kreativitásuk nem elég egy ilyen projekthez. Nekik viszont meg kell fizetniük az árát ;)

Jómagam elgondolkodtam azon is, hogy megérné-e beszállni ebbe a bizniszbe. Sajnos azonban a gyártási költségek - meg a járulékos költségek - olyan magasak, hogy csak jelképesen lehetne olcsóbban kihozni, mint például a MicroArts-os talpakat. De ha van rá pár arcnak kapacitása akkor bele lehet vágni.

Viharmadár, Vihar 2009.03.31. 11:35:49

Igazad van. Gondolom ezen a piacon is lenne keresni valója egy olcsó de igényes gyártónak...

Nephilim 2009.04.07. 09:33:12

Jó kis gondolatébresztő a cikk, én is épp valami speckó talpon gondolkodtam a Legio Mortis Sternguardoknak, úgyhogy jól jött inspirációnak. Az megvolt, hogy valami temetős téma legyen, de csak miután megnéztem a képeidet, akkor kristályosodott ki, hogy hogyan is. Ha majd ha meglesznek, akkor megmutatom én is! :-)

(Archangel vagyok amúgy, csak az Indexen más néven futok, és ez a béna-béla bejelentkeztető meg azt az azonosítót kéri.)
süti beállítások módosítása