Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

WW1 újratöltve...

2012. szeptember 16. - Viharmadár, Vihar

Ez az a korszak amit mindig is hiányoltam a rengeteg itthon is elérhető/játszott rendszer közül. De szerencsére a hobbitársak nem voltak restek és találtak egy egész jópofa rendszert a Through the Mud and the Blood-ot. Egyszerűsége ellenére minden megtalálható benne amire szüksége lehet a korszak iránt fogékony wargamer-nek: lövészárok harc, gáz támadás,repülők...és a hab azon a bizonyos tortán:aktiváláshoz egy speciális kártyapaklit használnak a játékosok!

Gyorsan megnéztem a fórumot kik jöhetnek szóba játékostársként és óriási örömömre csupa olyan ember nevével (vagy nick-jével) találkoztam akikkel élvezet a csata minden perce. Komolyan veszik a játékot,de nem a szabályok végletekig történő kihasználása (vagy épp kijátszása/értelmezése) a céljuk,hanem a JÁTÉK és a SZÓRAKOZÁS!

Tájékozódtam a futó projetkt-jeik alapján a harcvonal és seregek eloszlásáról és örömmel konstatáltam, hogy az angoloknál még elkél az erősítés.Másik (nem elhanyagolható) előnye a csapatnak, hogy 1:72-es méretarányú figurákat használnak. Imádom a 28 mm-es fém (és műanyag figurákat) ,de tény, hogy ilyen léptéknél (csaták és nem összecsapások modellezése) kényelmesebb (és természetesen jóval gazdaságosabb is) a 20mm-es környezet.

Meglepő mennyiségű figura és jármű készült a Nagy Háború korszakához (is). Sajnálatos módon jelentős részük csak külföldről rendelhető/szerezhető be. És itt ismét megmutatkozott a "kis társaság" újabb előnye: egyre-másra szerveződtek a közös rendelések. Így jelentősen lecsökkentve az egyébként tetemes postaköltséget.

Jelen cikkemben az első, úgynevezett "teszt rajt" és annak elkészültét szeretném ismertetni. A figurák az Emhar cég gondozásában jelentek meg még 2000-ben:British WWI Infantry with Tank Crew .

Kitűnő keményebb műanyagból készültek. Sajnos rettentő "sorjásak" (de erről később). Négy teljesen egyforma keretet tartalmaz a doboz. Minden kereten egyforma, ezért a figurák pózai nem valami változatosak,sajnos. Elvileg lehetne pozicionálni de ezt összesen 4 modellnél lehet megtenni a többi 7 túl statikus. Illetőleg van még egy páros - akik lőszeres/vagy szerszámos ládát cipelnek - velük lehet még variálni. fejcserével és a szuronyok le/fel helyezésével talán két különböző rajt össze lehet hozni.

Lévén ezek a teszt alanyok langyos szappanos vizes áztatás és körömkefélés után már base-eltem is a srácokat. Semmi különös csak szintbe hozás és minimális textúra. És itt következett a legnagyobb dilemmám: pontosan milyen is az angol korhű egyenruha színe? Ahány képet, rajzot és grafikát néztem meg, annyi különböző átmenetével/árnyalatával találkoztam a kekinek és a zöldesbarnának. Végül is úgy döntöttem, hogy az én katonáim már igazi veteránok lesznek így össze-vissza kopott és megviselt egyenruhákban fognak asztalra kerülni. A cél az volt, hogy ne kelljen semmit (újra)keverni és azért korhűek maradjanak.Ezeket a színeket használtam:

Egyenruha : Vallejo / 921 - English Unifor

Kapca/tarisznya: Vallejo / 914 - Green Ochre

Sisak: Vallejo / 924 - Russian Uniform

Hátizsák: Vallejo / 70886 - Green Gray + erős Shadow Smoke

Kulacs: Vallejo / 890 - Reflective Green

Tölténytáska/szíjak: Vallejo / 983 - Flat Earth

Puska: Vallejo / 70818 - Red Leather + Shadow Smoke és GW Chainmail + Badab Black

Takaró/ponyva: Vallejo/ 70874 - U.S. Tan -Earth

ww1_angolok 023.jpg

ww1_angolok 018.jpg

ww1_angolok 015.jpg

ww1_angolok 026.jpg

ww1_angolok 027.jpg

Mindenen használtam valamilyen tintás bemosást. Teljesen alap technikákkal készültek a harcosok: highlight, bemosás és shading. Ekkora méretbe wargame-hez szerintem nem is kell több. Próbálkoztam még egy kis minimális weathering-el is,de csak rosszabb lett tőle az összkép.Alapvetően elégedett vagyok az eredménnyel, eltekintve az iszonyatos sorja hegyektől! Valahogy el kell távolítanom ezeket,mert iszonyatosan csúnyák.

Következik a raj többi része és a speciális fegyverek: géppuskás és aknavetős. Majd azt követően egy löveg,de ezek már a következő bejegyzésekben...

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr74780003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ambasa 2012.09.17. 10:57:14

Csak Így tovább!
Lassan már annyian leszünk, hogy páros meccsen egyszerre tudjuk játszani két asztalon a keleti és a nyugati frontot.

TG
süti beállítások módosítása