Hétvégi Harcos

Warcry...harci kiáltás vagy suttogás?!

2019. augusztus 04. - Viharmadár, Vihar

Tegnap - a világ premierrel egyidőben - kis hazánkban is ki lehetett próbálni a Games Workshop új skirmish játékát a Warcry-t. Erről szeretnék pár gondolatot leírni,megosztani.Akik ismernek,tudják, hogy rendkívül kritikus vagyok, sőt hamarabb észreveszem egy játék negatívumait,mint pozitív vonatkozásait. Csak a Matched Play szempontjából érdekel a játék - mint minden GW-s termék.

Mielőtt belevágnék a cikkbe, feltétlenül szeretnék köszönetet mondani a Tuan/Goblin café csapatának és Farkasnak. Jóval a meghirdetett esemény időintervalluma után végeztünk, de zavartalanul befejezhettük a játékot. Játékmesterünk felkészülten és kimeríthetetlen energiával vezette az újoncokat "nyolcponti" kalandjaik során.

450px-newwarcrylogo.jpg

A játékról az elmúlt két hétben rengeteg információ kiszivárgott, egymást érték a megosztott videók: dobozbontás, csata riport, elemzés...stb. Nem is szeretnék most ezekkel foglalkozni.Mindenki utána tudd nézni/olvasni.

warcry-en.jpg

Ami tetszik:

  • a doboz ár/érték aránya
  • teljes játékot kapunk kézhez
  • AoS figuráidat is tudod használni (9 frakció kapott kártyákat)
  • gyors/egyszerű játékmenet
  • új játékmechanika (nem egy lebutított AoS-t kapunk)
  • gyönyörűek,hangulatosak az új figurák

 

warcryminis.jpg

Ami nem tetszik:

Nagyon sok múlik a kezdeményező dobáson. Amennyiben egy három körös csatában nem dobsz "jól" duplákat,triplákat nem fogsz tudni kvadrát összehozni(így használni se). Mondhatjuk, hogy ez a véletlen generálása - mint minden kockával játszott wargame esetében - de itt nincs idő rá, hogy megvárjuk az átlagos dobásokat.

Vannak küldetések, amelyeknél bizonyos csapatok a legjobb esetben is csak a döntetlenre játszanak (átlagos dobásokkal). Itt nem arra gondolok, hogy vannak egymásnak "counter" ellenlábasaik.

Horda csapatok az aktivációs fölénye. Mivel minden figura két akciót tud végrehajtani egy körben (mozgás, harc, kivárás, kibontakozás a harcból) így a magasabb létszámú banda "túl aktiválja" ellenfelét. Ezáltal jobban tudja dominálni a szűk játékteret.

A GW - és sok másik wargame cég legnagyobb problémája - a játék egyensúlya.Ebbe minden beletartozik. A pár kiugróan "elszámolt" pontértékű egység, az iszonyatos karakterisztika különbségek és ezek egymásra hatása. Remélhetőleg a későbbi kiegészítők orvosolni fogják ezeknek a problémákat. mert az biztos, hogy lesz folytatás. A játék - hibái ellenére - élvezetes. Gyorsasága mellet van mélysége. Összességében azt gondolom, hogy a Warcry egy jól sikerült, erőteljes kiáltás. A fejlesztése fogja eldönteni, hogy vérdermesztő csatakiáltás lesz vagy egy elhaló hörgés...

warcry-2_1200x1200.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr7614994482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.