Hétvégi Harcos

Hétvégi Harcos

Scnitzelbowl IV

2009. április 20. - Viharmadár, Vihar

Immáron negyedik alkalommal gyűltek össze az európai edzők Bécs városában, hogy két napon keresztűl Blood Bowl-t játszanak.

 

Szerencsére most is sikerült pár magyar edzőnek regisztálni, és eljutni erre a nem mindennapi megmérettetésre. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 2-3 hetente vannak jobbnál-jobb versenyek Európában,de számomra sajnos nem megoldható anyagilag, hogy részt tudjak venni ezeken a rendezvényeken. Így a Snitzel az egyedüli olyan alkalom, amikor játszani tudunk az EuroBowl-os ellenfeleinkkel.) Remek csapattal vágtunk neki az útnak és végre sikerült Bécsben szállást kerítenünk. Így minden adott volt, hogy két napig csak a játékra koncentráljunk, nagyokat röhögjünk és kikapcsolódjunk.

Sajnos az angolok nem jöttek és olasz edző is csak kettő volt. De még így is több, mint 30 (!) játékos ült asztalhoz szombaton 10 órakkor.

1. meccs 

Undeadmotiv - Unndead

Ide jön majd az ellenfelem neve,ha végre kiteszik az oldalra az eredményeket

2 x Mummies 2 x Wights 4 x Zombies 3 x Ghouls 3 x RR

Skills:Block-ot vett föl az egyik ghoul-nak, én is Block-ot adtam az egyik Runner-nek.

Remekül kezdődött a mérkőzés:jó idő, nálam a FAME. Ő nyerte a kezdés választást és támadást választott. Sajnos megváltozott az idő és az egész mérkőzést hóesésben játszottuk. Tudtam, hogy elsősorban a gyorsaságára fog alapozni és a múmiák erejére. Mindjárt az első blokkolásávál megölte egy Blocker-emet és fel is támasztotta. Igyekezett a bal oldalon kialakítani egy ketrecet, de rosszul helyezkedett és 2-3 tolás után a Troll Slayer-em megtalálta a labdás játékosát. Nem sikerült felborítanom,de hártébb tudtam tólni, így nem tudta bevinni a TD-t. Tovább nyomult a szélen és újra fölállította a védelmet a labda körül. Egy sikeres cselezés után , már segítséggel blokkoltam a ghoul-ját,de dupla koponyát dobtam és az újradobás után is ismételtem...

Megpróbált időt húzni,de folyamatosan nyomás alatt tartottam. Így a negyedik körében be is vitte a TD-t. Gondoltam simán beviszem négy kör alatt az egyenlítést és második félidőben 2-1-re hozom a mérkőzést. Feláltunk és kírúgás Perfect Defence lett. Újra tervezte a védelmét és már kezdtük is. Gyors blokkok és taszigálás után megpróbáltam utat nyitni a futóknak. Két kocka: kopony,koponya. Újradobás: koponya,koponya. Egy szavam nem lehet,mert ráadásul a saját kockáimmal dobtam. Nem jött össze semmi. Összesen hét alkalommal dobtam dulpa kopit a meccs alatt. Két sérülést gyűjtöttem be és nem okoztam egyet se. Spanyol ellenfelem rutinos volt, ennyi hiba bőven elegendőnek bizonyult a 0-2-es eredményhez (teljesen megérdemelten).

Azt hiszem ekkor mindenkihez odamentem és érdeklődtem,hogy: Nem mehetnénk haza? Ez után a mérkőzés után elő se vettem a kockáimat,minden alkalommal az ellenfelemét használtam.

 2. meccs

Flying Orkmans - Orc - Woelfchen (Ausztria)

4 x Black Orc Blockers 4 x Blitzers 4 x Goblins Thrower 3 X RR

Skills: egy goblinnak Catch, dobónak Accurate, nálam mind a két Runner Block-os

 Mint láthatjuk az osztrál kolléga csapatösszeállítása nem nevezhető szokványosnak. A goblinok szerződtetésével megduplázta a 6-ot mozgó játékosainak a számát (nem jó hír a törpéimnek),de sokat bukott erőben (ez már lényegesen jobb hír). Ennek ellenére nem gondoltam, hogy ez a meccs már a zsebenben lenne. Aki Blood Bowl-t játszik ,az hamar megtanulja, hogy Fortuna igen csak szeszélyes.

Az idő jó, duplával nyerem a FAME dobást. Kezdés az övé, támadni szeretne. Jelentéktelen tologatások és mozgások után gyorsan előre küldi a goblinjait. Mind a négy gfi-zik ,de nem hajlandóak elesni. Ennek a fele se tréfa! Eldönthetem, hogy ráállok a dobójára vagy kezelésbe veszem a goblinokat? Mivel simán letolna az irányítóról ezért a kicsik amortizálása mellett döntök. Mind a háromra ráállok a negyediket blitzelem:KO (ez is több a semminél). Ő jön: BOB-ja két go for it-et vállalva megrohamozza a Troll Slayer-em és feldönti. Ezt követően az összes goblin kicselez és halálra rúgják szegény törpém. Kiállítás nincs. Kissé beparáztam,hogy: ez így azért nem lesz jó! De sikerült lehiggadnom (a törpe csapathoz amúgy is nagyobb türelem szükséges) és megállítottam az ellenfelem támadását. Az osztrák edző nem volt semmi: magábba dünnyögött és dudorászott,majd minden előzmény nélkül felordított, ha eszébe jutott valami okosság: BLITZZZZ!!! vagy BLOCKKK! vagy ORKSSS!!(kicsit zavaró volt,de elnéztem neki,mert marha nagy darab volt és ivott vagy 3-4 doboz sört a meccs közben). Az első félidőben elvettem tőle a labdát, kittettem két goblinját a zuhanyzóba és bevittem egy TD-t.

A második játékrészben már uraltam a pályát. Ködobálásban elbúcsúztattunk még egy kisméretű ződet. Volt olyan kör, amikor nem volt álló játékosa az ellenfelemnek. Végeredmény 3 - 0 (CAS: 5 - 1). Pont ilyen mérkőzésre volt szükségem, hogy visszatérjen a játékkedvem.

3.meccs

Fat & Furry - Dwarf - Teg (Olaszország)

5 x Blockers 2 x Blitzers 2 x Troll Slayers 2 x Runners 3 x RR Apothecary

Skills: mind a két Blitzer Guard-os egyik Runner Block-os, Nálom pont fordított volt a helyzet 2x Runner Block-os és egyik Blitzer-em Guard-os

Nagyot ugrottam az elöző győzelemmel, az ötös asztalhoz szólított a sorsolás. Őszintén megmondom, hogy amikor megtudtam, hogy ki az ellenfelem egy kicsit lebiggyedt a szám. Olasz barátunk 280 NAF-os meccset tud maga mögött, a kétszeres EuroBowl győztes csapat oszlopos tagja és törpékkel játszik. Összeállítása pontosan az volt,amire én is gondoltam még indulás előtt (de meggyőztek, hogy jobb a plusz RR, mint a felesleges gyógyító). Szemerkélő eső, enyém a FAME és ellenfelem védekezést választott. Rutinosan felrakta a törpe falanx formációt és mosolyogva várta a kirúgás eredményét: jó időben kezdhettük a mérkőzést. Az első blokkolásommal kitattem egy Blocker-ét,ami (nem kis meglepetésemre) azonnal gyógykezelt. Mivel a bal oldalon támadt egy rés, ezér csali gyanánt egy kissé arra toltam el a támadásom súlypontját. Mondanom se kell, hogy nem dőlt be. Ügyesen középre navigált mindent és lezárta a széleket. Ekkor sikerült KO-ra tennem az egyik Blitzer-ét és átrendeződtem a jobb oldalra mindennel. Addig variált  (blokkok és tolások  összefüggő  rendszere) míg talált egy rést és megrohamozta a labdát cipelő Runner-em. Nem sikerült  lefektetnie  így  megbüntettem a kis bátor elkövetőt és a nézők kegyeire bíztam. A félidő végéig összesen négy játékosát tóltam ki a pályáról de mind olcsón megúszta. A nyolcadik körben letettem a gólzónába a labdát : 1-0 (CAS:1-1)

Támadását nem tudtam megakasztani, de folyamatos nyomás alatt tartottam így bevitte az egyenlítést a harmadik körében. Sikerült egy újabb sérülést okoznom így emberelőnyben vártam a folytatást. Módszeresen aprítottuk egymás, de egy elkeseredett kísérleten kívűl nem sikerült a labdát hordó játékosom közelébe se kerülnie. Így a végeredmény a törpék közkedvelt 2-1 lett (CAS:2-1).

Miután befejeztük a játékot még átbeszéltük, hogy ki milyen skill-eket tervez még fölvenni a csapatának. Ő az extrém Dodge, Stand Firm és Side Step mellett tette le voksát. Én a konzervatívabb Guard és Mighty Blow-t jelöltem. Abban megegyeztünk, hogy Bologna-ban ismét összecsapunk az Euro Bowl-on...

Az első napot egész jól zártuk. Szinte minden magyar játékos az első helyiségben várhatta a folytatást. Ordas is csak azért szorult a hátsó teremben,mert halfling-jai eladták az utolsó meccset egy tepsi krémesért. A szállásunk nagyon pöpec volt és 15 percre volt a verseny helyszínétől. Itt jegyezném meg, hogy nem érdemes olyan szobában aludni, ahol legalább ketten horkolnak...

A fürdőszobai teendők és egy bőséges reggeli után autós versenyfutásba kezdtünk a bécsi rendőrséggel. Nem. Nem raboltuk ki a bankot és a szállást is kifizettük... Minden évben Bécs belvárosát megszállják a futók és lezárják a belvárost. Így szinte lehetetlennek tűnt átjutni a WestBanhofe másik oldalára. Őrült kacskaringózásba kezdett minden ostoba, aki ma reggel autóba szállt (voltak bőven osztrákok is).
A biztonságiak a legnagyobb élvezettel húzták ki a kórdonokat az autók előtt és mondták, hogy majd csak a futás után lehet áthaladni (cirka 2 óra). Végül is csak 5 percet késtünk és nem öltünk meg senkit.

4. meccs

Green/White Power - Orc- Aksho (Németország/Ausztria)

3 x BOB 4 x Blitzers 1 x Lineorc 1 x Thrower 2 x Goblins 3 x RR

Skills: 2 x BOB Block, egy Blitzer Tackle és a Troll természetesen Block-ot kapott. Én lemondtam a trait-emről (Dodge-ot szerettem volna adni az egyik Blitzer-nek), túl sok volt az ütős csapat előttem az első nap végén. Így Runnerek-nek Block és Blitzerek-nek Guard lett.

Negyedik mérkőzés a négyes asztalon. Jól ismert ellenfél. Aksho az osztrákokat erősítette a 2006-os EuroBowl-on (bár német ,itt dolgozik). Akkor is találkoztunk és 2-1-re vertem, igaz dark elfekkel. Igazán jó játékos,bár néha túl sokat kockáztat.

Szemerkélő eső, duplával nálam a FAME. Támadást választ az ork edző. Kirúgás: kőhajigálás. Eredmény egy halott ork Blitzer, nem mondom , hogy boldog az ellenfelem. Középen dolgoznak BOB-ok, fekszenek a törpéim szépen sorba. De nem találja az rést, kivár és toporog a fal mögött. Felállunk és viszonozzuk a kedvességet, fekszenek az orkok is. Próbál cage-et kialakítani,de a Troll nem nagyon érti a szitut. Felzárkózik a goblin is, gyorsan lecsapom. Majd következik egy olyan kör,amiről minden edző álmodik. Minden sikerül az ellenfelemnek: kicselez amivel csak akar és az egy kockás Block-ok is mind jók. El is tud szaladni a bal szélen egy Blitzer-e és megy neki a hosszú passz. Okosan az utolsó körében beviszi a TD-t és elégedetten hátradől. Van még egy köröm:büntetek. Sérülés a lineork-nak és hosszas töprengés után lerúgom a fekvő Troll-t is (KO). Félidő:0-1 (CAS: 3 -1 )

Végre támadhatok. Szerencsére jó időre váltunk. A Troll nem jelentkezik a folytatásra, így gyorsan haladok előre.A páncélok nem mennek át,pedig van olyan kör,amikor minden ork fekszik. A harmadik körre meg is van az egyenlítés. Sajnos a Troll összekapja magát ,de így is játékos előnybe folytathatom. Kírúgás:kőhajigálás...ismét egy halott ork Blitzer (teljesen kész van szegény német srác). Próbálkozik valami támadással ,de elég gyámoltalanul. Ismét beveti a Long Pass-t ,de törpéim jól helyezkednek: INTERCEPTION! Azt hiszem itt tőrt össze véglegesen az ork edző. Beviszem a nyolcadik kőrre a vezető TD-t. Közben akik tudok ütök-vágok. Aksho a végére még próbálkozik egy goblin dobással.minden rendben is halad, de a szerencsétlen egy védekező Blitzer sisakján ladol. Végeredmény 2 - 1 (CAS 3 - 1)

5.meccs

 Rastrer Rats - Skaven - Kewan (Spanyolország)

3 x Gutter 2 x Blittzer 1 x Thrower 6 x Linerats 1 x Rat Ogre 1 x Apoth. 1 x Re-Roll

Skills: #15 Gutter / Kick, #13 Gutter / Block, Blitzernek Tackle, a dobónak Leader (evvel volt neki összesen 2 RR-je)és természetesen Block a Rat Ogre-nak. Nálam egy Mighty Blow-al bővült a repertoár (Troll Slayer)

Kewan nem ma kezdte ezt a játékot. Spanyol BB válogatott kerettag és nagyon tud játszani a kis patkányaival. Pont az elöző fordulóban verte meg Khrist is (igaz piszok nagy mázlival). A Kick-től nagyon tartottam és a Block/Dodge-os Gutter se töltött el túl nagy lelkesedéssel. A legnagyobb problémának a Rat Ogre-t tartottam.Pár szerencsés dobás (8 elég 2D6-on) és a srácaim mehetnek is a zuhanyzóba...

Az idő tökéletes,nálam a FAME. Nyerem a kezdés jogát és pár perces gondolkodás után megkérem a spanyol edzőt, hogy rúgjon nekem. Úgy okoskodtam, hogy így talán el tudom kerülni a bengapatkányt és legalább leküldöm a középre felrakott "áldozatokat". Nagyjából így is lett (mondjuk erősen kellett hozzá, hogy Kewan kétszer is 1-est dobjon a Rat Ogre-nak), az első két körbe leküldtem 3 játékosát (1-et gyógyított). Sikerült felvennem a labdát és kialakítani egy védelmi vonalat. Ott csaptam le a patkányokra ahol tudtam és gyorsan átmozogtam a kialakult résen. Kétségbe esettem próbálkozott a labda megszerzésével,de elkerülte a szerencse. Szépen kényelmesen besétáltam a TD-vel. Félidő:1 - 0 (CAS: 3 - 0). Ez így jó is lesz. De sajnos a második félidő rosszul kezdődött. Ködobálás: egy halott törpe. Jönnek a patkányok és tényleg piszok gyorsak. Arat a RatOgre is, gyorsan le kell fektetnem,mert elmehet rajta a meccs. Szerencsére kapkod a spanyol srác. Túl gyorsan akar TD elérni, így meg tudom akasztani a támadást és körbezárom a labdát. Troll Slayer-em magára vállalja az óriás patkányt és állja a sarat. Végre elfogyott az ellenfelem Re-Roll-ja, innen az van amit dob. Felkapom a labdát és már blitz-elem is a legközelebbi Guttert.K.O. Ismét összeáll a "cage". Bekocogunk a második TD-vel is... Végeredmény: 2 - 0 ( CAS: 3 - 1) Jó meccs volt!

6.meccs

Star Wash - Wood Elf - Dalibor (Szlovákia)

2 x Wardancers 1 x Catcher 8 x Lineelves 3 x Re-Roll 2 x FF

Skills: A szokásos Strip Ball és Tackle a Wardancer-eknek, Block a fogónak, #12 Guard, #10 Dodge és #11 Block. Nálam a másik Troll Slayer is megtanulta a Mighty Blow-t.

Kristófnak igaza lett, tényleg ide értem az első asztalhoz a végére. Mondjuk azt már ebéd közben megbeszéltük a szlovák sráccal, hogy csak matematikai esélyem van a verseny megnyerésére. Még ha meg is verem, akkor is 4 TD-t kellen vinnem, hogy a dobógó legfelső fokára álhassak. Nem is beszélve a 2-es asztalnál játszó Itzla-ról és szintén Wood elf ellenfeléről...

Tudtam, hogy jó a srác. Láttam játszani és nem nagyon hibázott. Kicsit izgultam is (elvégre nem játszik minden nap az ember nemzetközi versenyen az első helyért). Úgy gondoltam, hogy meg tudom fogni. nem érdekelt az első hely,csak a meccsre koncentráltam.

Az idő szép de sajnos nincs meg a FAME. Támadás választok, gondoltam ami bejött a skavenek ellen itt is jó lesz. Csak arra kell figyelnem, hogy a futók vigyék a labdát (így használhatatlanná válik a Wardancer Strip Ball-ja). Ütögetek, összeszedem a labdát és próbálok dupla védelmet felállítani a Leap-ek miatt. Ellenfelem rutinosan helyzkedik és meglepő módon rengeteg kockázatot vállal (De bejön neki.). Szépen halad a támadás van már egy K.O.-s és egy sérült elfecske. Komótosan haladok. Célom a nyolcadik körben TD-t elérni és addig fogyasztani a hosszúfülűeket. Hamar kiderül, hogy ez nem fog működni. Daibor szinte mindent bevállal, hogy a labda közelébe kerüljön. A negyik körre el is fogynak az újradobásai. Áthelyezem a jobb oldalra a támadásomat és minden elfet lefektetek a földre. Meg lehet fogni ezt a csapatatot is... :D És ekkor valami olyasmi történik amiről évekig szoktak sztorizni az emberek. Egy darab skill-nélkü játékosával föláll ellenfelem és rohamot jelent. Re-Roll nélkül megdobja kétszer az 5+-os cselezést, majd egy kockával tisztát tud dobni. A labda egy másik törpéhez pattan, aki nem tudja fölvenni és elhagyja a pályát. A közönség átdobja a rövidebbik oldalra,ahol ismét kimegy. Onnan a szurkolók 12! kockányít eldobják középre 1 kockára egy fekvő elf catcher-től. Fölpattan, kicselez viszi a labdát. Sprint és még vállalja a két mindent belét is. Soha nem érem utól, 0 - 1 és ezzel vége is az első félidőnek (CAS: 2 - 0 ).
Azért még valahol reménykedtem benne, hogy meg lehet nyerni ezt a meccset.A Szlovák kolléga egy igen szép (elfeknél tipikusnak nevezhető) két körös gólt produkált. Ekkor már inkább csak a döntetlenbe reménykedhettem. Gyorsan támadok, de fedezem a labdát. Sikerül ismét áttörnöm (kirakom az egyik Wardancer-t is) és jó tempóba haladok az edz zone irányába. Ekkor megismétlődik az első félidei "csoda". Egy elf hülyét csinál a támadó alakulatomból. Egy kockával felborítja a futómat. Egy másik kényelmesen oda balettozik és passzol egy harmadiknak. Hiába próbálom visszaszerezni a labdát. 0 - 3 és ez már a kegyelemdöfés. Nagyon jól játszott az ellenfelem. Izgalmas mérkőzés volt.

Dalibor 6 győzelemmel (hibátlanul) nyerte a versenyt. Elhozta még a legtöbb TD-ért járó díjat is. Itzla győzni tudott a 2-es asztalon és második lett. Gratulálok neki! Khris elhozta a legtöbb sérülés kiosztásáért járó díjat. Én végül az ötödik helyen zártam a versenyt. Jövőre ismét megyünk...

A bejegyzés trackback címe:

https://plagueravagerotanddeath.blog.hu/api/trackback/id/tr121076181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerik001 2009.04.29. 19:41:50

Dalibor tényleg jó. engem Győrben picsázott el akkor orkkal volt. :)

Gront 2012.08.27. 12:20:16

hehe én úgy aludtam, mint a bunda. Nem is vettem észre,h. horkolás zajol.
süti beállítások módosítása